torstai 27. tammikuuta 2011

Kvällens Wågen träning

Glada gänget efter en lyckat cirkel träning: Jenny, Glenn, Jonathan, jag och Linda

Kanotklubben Wågen här i Ekenäs har en gång i veckan ledd cirkelträning på Metalgymmet. Då när jag är på trakterna försöker jag alltid vara med. Idag hade jag igen möjlighet, och det blev cirka en timmes svettande med rikligt med mjölksyra, så som det brukar bli! Tufft men jätte roligt. Nu var temat speciellt riktat på paddlingsövningar för kroppmusklerna med lite tilläg av skidövningar. Det var min tur att ha dubbelroll som både ledare och en av svettarna. Joo-o, det är svårt att samtidigt pressa på sig själv och försöka lede träning -på svenska!!  No jag lär mig så småningom! 
Jätte fint att alla kan vara med på en sån här cirkelträning, oberoende av ens egen nivå. Man väljer ju själv motståndet och intensiteten, så det passar lika bra för Jonathan 10år som hans pappa Johan. Idag sluta vi träningen med några koordinativa bållövningar, mycket skratt och på det sättet bra återhämtning för att skölja bort mjölksyran. Några bilder:

Snabb Jenny

Glenn och Linda, ryggövning

Jonathan gör chins! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti